Tämä tukiartikkeli sisältää ohjeita eri integraatioihin, joita Moderiin voi asettaa.
Moderin kautta voit integroida mm. maksupalveluntarjoajiin, ulkoisiin myyntikanaviin, lukitusintegraatioihin sekä moniin muihin alan luotettaviin toimijoihin. Jos integraatio sisältää tarkemman tukiartikkelin ohjeistuksineen, löydät sen tästä artikkelista.
HUOM! Ota aina yhteys Moderin tukitiimiin support@moder.fi, ennen kuin aloittelet integraatioita. Jokainen integraatio tarvitsee Moderin henkilöstön tukea ja osaamista, jotta integraatio saadaan asetettua kohdilleen.
Artikkelin sisältö
- Booking.com
- Airbnb
- Expedia
- Paytrail
- Stripe ja Stripe POS
- Lukitusintegraatiot
- Mökkivuokra
- Venuu
- Restolution
- Netvisor
- Bokun
Integraatiot
Booking.com
Booking.com: miten saamme yhdistettyä Moderiin?
Airbnb
Airbnb: miten saamme yhdistettyä Moderiin?
Expedia
Expedia: miten saamme yhdistettyä Moderiin?
Paytrail
Ota yhteys Moderin tukeen, mikäli tahdot tilata Paytrailin tilin itsellesi.
Stripe ja Stripe POS
Ota yhteys Moderin tukeen, mikäli tahdot tilata Stripen tilin itsellesi.
Lukitusintegraatiot
Ota kaikissa lukitusintegraatioissa ensin yhteys Moderin tukeen tarkempia ohjeita varten. Moderin voit integroida seuraaviin lukkotoimittajiin: Rollock, TaskTouch, Ratna, Fisplay, Remotelock ja ILOQ.
Tarkat ohjeet lukitusintegraatioiden operointiin Moderissa löydät lukkotoimittajan nimellä: Tukiartikkelit
Mökkivuokra
Moder on mahdollista integroida Mökkivuokran alustaan. Otathan aina yhteyttä ensin Mökkivuokraan, ennen kuin yhteys Moderiin avataan. Toimi näin, mikäli tahdot ottaa tämän integraation käyttöön:
- Laita sähköposti Moderin tukipalveluun support@moder.fi niin, että sähköpostiviestissä on mukana myös Mökkivuokran edustaja
- Emme voi avata yhteyttä vain yksipuolisella ilmoituksella!
- Kuittaamme teille erikseen, kun yhteys on avattu ja myynti auki
Venuu
Venuuhun on mahdollista integroida iCalilla. Ota yhteyttä tukipalveluun, mikäli tahdot avata yhteyden.
Restolution
Ota yhteys Moderiin ja Restolutioniin, mikäli tahdot avata Restolutionin integraation.
Netvisor
Tulossa.
Bokun
Bokun-integraation toimintaperiaate ja rajoitukset
Moder–Bokun-integraation avulla voit hallita aktiviteettituotteiden saatavuutta ja varauksia keskitetysti Moderissa. Integraation avulla aktiviteettittuotteet, lisäpalvelut ja saatavuudet voidaan synkronoida Bokunin kanssa.
Integraatio tukee sekä yksityisiä että yksikköpohjaisia Moderin aktiviteetteja.
Alla on kuvattu integraation keskeiset toimintaperiaatteet ja nykyiset rajoitukset.
Hintakategoriat
Integraatio tukee tällä hetkellä kahta hintakategoriaa: aikuinen ja lapsi.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että myös Bokunissa yhdistettävällä tuotteella voi olla maksimissaan nämä kaksi hintakategoriaa.
Toimipiste
Integraatio tukee tällä hetkellä yhden toimipisteen yhdistämistä Moderin ja Bokunin välillä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kaikkien yhdistettävien aktiviteettien tulee olla saman toimipisteen alla Moderissa.
Lisäpalvelut
Jos tuotteella on lisäpalveluita Moderissa, samat lisäpalvelut tulee lisätä myös Bokuniin, jotta ne voidaan yhdistää (mapata).
Lisäpalveluita ei tarvitse julkaista Bokunissa varattavaksi, mutta ne on lisättävä tuotteelle.
Jos aktiviteetti on yksikköpohjainen, kaikki varatut lisäpalvelut lisätään Moderiin aina päävaraukselle eli käytännössä yhden varauksen alle, vaikka useampi yksikkö varattaisiin samaan aikaan.
Sama toimii myös toisinpäin eli mikäli aktiviteetille on asetettu varattavia lisäpalveluita Bokuniin, tulee vastaavat lisäpalvelut lisätä myös Moderiin mappausta varten.
Hinnat
Tuotteiden hinnat eivät siirry Moderista Bokuniin, joten hinnat on ylläpidettävä Bokunissa erikseen.
Hinnoittelun estosäännöt
Kun aktiviteetille lisätään hinnoittelun estosääntö Moderissa, se sulkee saatavuuden myös Bokunissa automaattisesti. Erillistä hinnanpäivitystä ei tarvitse tehdä myyntikanaviin.
Saatavuus
Tuotteiden saatavuus haetaan Moderista integraation jälkeen.
Huomioi kuitenkin:
Bokuniin tulee manuaalisesti lisätä ne lähtöajat, jotka halutaan näkyviin varattaviksi (esim. klo 10:00 ja 12:00).
Itse kalenterisaatavuuksia ei tarvitse lisätä Bokunissa — kalenteri on lukittu integraation jälkeen.
⚠️ Aktiviteetin on oltava julkaistuna Moderin verkkokaupassa, jotta sen saatavuus näkyy myös Bokunissa ja se on varattavissa sieltä.
Varaukset ja peruutukset
Uudet varaukset liikkuvat Bokunista automaattisesti Moderiin. Varaus myös peruuntuu automaattisesti Moderista, mikäli se perutaan Bokunista. Huomioithan, että Bokun-varaukset tulevat Moderiin aina maksamaton-statuksella.
⚠️ Varausten muutokset eivät ole vielä tuettuja. Tämä siis tarkoittaa sitä, että mikäli asiakas tekee vaikkapa päivämäärämuutoksen olemassa olevalle varaukselle Bokunin kautta, tämä tieto tulee päivittää Moderiin manuaalisesti.
Pick-up -paikat
Jos Bokun-tuotteelle on määritelty noutopaikkoja ja asiakas valitsee niistä jonkin, tieto siirtyy Moderiin varauksen Operatiiviset merkinnät -kenttään.
Bokun-integraation käyttöönotto
Jos haluat ottaa Bokun-integraation käyttöön, toimi seuraavasti:
1. Rakenna yhdistettävät tuotteet Moderiin ja Bokuniin. Muista lisätä myös mahdolliset lisäpalvelut molempiin kanaviin sekä hinnoitella tuotteet.
2. Ota yhteyttä Moderin tukeen sähköpostitse osoitteeseen support@moder.fi ja kerro, että haluat Bokun-integraation käyttöösi.
3. Bokun lisää Channel Manager Appin tilillesi. Pyydämme Bokunia tekemään tämän, kun olemme vastaanottaneet pyyntösi.
4. Varaa aika integraatiopalaveriin. Kun Channel Manager App on lisätty, lähetämme sinulle linkin kalenteriin, josta voit varata sopivan ajan integraatiopalaverille.
5. Integraatiopalaverissa käymme yhdessä läpi, miten Bokun–Moder-integraatio aktivoidaan ja miten tuotteet mapataan oikein Bokunin ja Moderin välillä. Pääset siis itse heti alusta alkaen tekemään integraation ja mappauksen, me Moderilta toimimme tukena ja oppaana integraatiopalaverin aikana.
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article