Restolution

Modified on Thu, 30 Jan at 9:29 PM

Huonelaskulle ostaminen Restolutionin päässä:

 

Myytävät tuotteet valitaan kassalla.

Kassakoneenkuljettaja (myyjä) siirtyy maksutavat-näkymään.

Valitsee joko Huonelasku numerolla tai Huonelasku nimellä.

Huonelasku nimellä-> kassakoneenkuljettaja alkaa kirjoittamaan maksavan asiakkaan nimeä, jolloin kassa näyttää kyseiset huoneet jotka ovat avoinna näille kirjaimille ja valitsee oikean.

Huonelasku numeroilla-> tässä vaihtoehdossa kassakoneenkuljettaja käyttää numeroita kirjainten sijaan, ja valitsee oikean huoneen numeroiden perusteella.

Kun huone on valittu, kassalla myyntitapahtuma sulkeutuu maksavan asiakkaan huonetiedolla.

Jos haluat poistaa jonkin oston, valitse kuittiarkistosta haluttu kuitti ja tee poistot.

 

Näkymä Moderin päässä:

 

Ensimmäinen osto huonelaskulle luo Moderissa valitun asiakkaan varaukselle laskupohjan, johon jatkossa mahdolliset muutkin ostot siirtyvät

Kuva, joka sisältää kohteen teksti, Fontti, kuvakaappaus, valkoinen

Kuvaus luotu automaattisesti

Kuva, joka sisältää kohteen teksti, viiva, numero, kuvakaappaus

Kuvaus luotu automaattisesti

Jos olet tehnyt joidenkin ostojen poistoja valitulta kuitilta Restolutionin päässä, poistuvat ostot automaattisesti myös Moderista


Huomioithan että huoneen nimi täytyy olla numero Moderissa, jotta Restolution löytää sen. Jos nimessä lukee esimerkiksi huone 10, Restolution ei löydä varausta huonenumerolla:



Sisään- ja uloskirjausaikojen merkitys huonelaskulle lisäämisessä: 

 

Jos samassa huoneessa on varaus vaikkapa 1-2.2 ja 2-3.2, niin Restolution hakee asiakkaan tiedot varauksella olevien sisään- ja uloskirjausaikojen perusteella.

Esimerkki 1: aiemman varauksen uloskirjausaika ei ole vielä mennyt umpeen, ja uudemman varauksen sisäänkirjausaika ei ole vielä alkanut -> Restolution löytää 1-2.2 majoittuvan henkilön varauksen.

Esimerkki 2: aiemman varauksen sisäänkirjausaika on jo mennyt, ja uudemman varauksen sisäänkirjausaika on jo alkanut -> Restolution löytää 2-3.2 majoittuvan henkilön tiedot


Kuinka Restolution-bongaukset toimivat, jos asiakkaan huone on osaa vanhaa ryhmävarausta (Moderissa varauskalenteri- ryhmävaraukset)?


Jos asiakkaan huone on osa ryhmävarausta, sille ei pysty suoraan bongaamaan niin, että bongaus näkyisi kyseisen asiakkaan varauksella Moderissa.   Bongaus tulee sen sijaan näkyville "laskut"-osioon yksittäisinä bongauksina


Kuinka Restolution-maksut näkyvät varauksella ja raporteilla?

Restolution-bongaus ei ui varaukselle samoin kuin esimerkiksi lisäpalvelut, eikä se tällöin muuta varauksen arvoa.

Bongaukset muodostavat varaukselle siis oman laskuluonnoksen, josta asiakkaalta voi ottaa maksun.  Mutta koska varauksen kokonaisarvo ei ole sama kuin laskujen arvo, varaus näyttää ns. liikaa maksetulta.


Siinä vaiheessa kun Restolutionin laskua ei ole vielä kuitattu maksetuksi, niin tässä varauksen etusivulla ei näy vielä mitään kyseisestä laskusta (kuva alla). 
Myöskään varauslistalla ei tässä vaiheessa näy statusta "liikaa maksettu". 
 


Laskutus-välilehdellä näkyy luonnoksena oleva Restolution lasku 

Kun luonnoksesta on tehty lasku, mutta laskua ei ole vielä maksettu, näkyy se laskutus-välilehdellä näin 

Siinä vaiheessa kun Restolution lasku merkitään maksetuksi, niin varaus muuttuu varauslistalla liikaa maksetuksi, ja tulee näkyviin myös varauksen yhteenveto- välilehdelle 

Laskutus välilehti päivittyy myös maksutietojen osalta

Kirjanpitoraportilla Restolution tuotteet näkyvät eroteltuna riveinä ()-merkein.


Esimerkiksi varaukset-raportilla näkyy jokaisen varauksen kohdalla eriteltynä mitä maksutapaa on käytetty



Siellä Restolution bongaukset ei näy tuolla ylhäällä olevalla kokonaissummalla, jossa näkyy vain suoraan varauksen kautta lisätyt tuotteet (oikealla merkittynä violetilla laatikolla). Näkyvät kuitenkin maksutapojen alla



Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article