Majoituskohde: yksiköt

Modified on Tue, 21 Jan at 12:20 PM

Tässä ohjeessa käsitellään majoituskohteiden yksiköitä. 


Jos tahdot opetella, miten aktiviteettikohteiden yksiköitä luodaan ja hallinnoidaan, katso silloin tämä tukiartikkelimme: Aktiviteettikohteen rakentaminen ja muokkaus


Artikkelin sisältö


Majoituskohteen yksiköt 


Majoituskohteet - huonekategoriat vai yksittäin?

Jos olet vasta luomassa majoituskohteidesi yksiköitä, on hyvä pysähtyä pohtimaan Moderisi rakennetta. Lukaise silloin seuraava pohdinta huolellisesti: 


Huonekategoria tarkoittaa sitä, että sinulla on myynnissä vaikkapa monta samaa Standard-huonetta, joiden valinnalla asiakkaan näkökulmasta verkkokaupassa ei ole sen suurempaa väliä. Asiakkaan ei tarvitse huonekategoria-kohdetta varatessa tietää, minkä huoneen hän saa. Jos tahdot huonekategorioittan myytäviä kohteita moderiisi, aseta ne yksiköiden alle. 


Yksittäin lisätty majoituskohde tarkoittaa sitä, että lisäät jokaisen kohteet erikseen myyntiin Moderiin. Tällöin asiakas valitsee itse verkkokaupasta haluamansa majoituskohteen, huoneen tai huvilan ja varaa sen. 


Yksiköt

Moderissa yksiköt tarkoittavat huonetta, kohdetta, tuotetta, paikkaa tai yksinkertaisesti yksikköä. Jokainen yksi huone, mökki, huvila, myytävä husky safari-paikka, karavan-paikka, glamping-teltta tai sauna on oma yksikkönsä.


Löydät aivan kaikki rakentamasi yksiköt listattuna Tuotteet-välilehden alta. Löydät saman näkymän myös jokaisen rakentamasi kohteen luota Tuotteet-välilehdeltä, mutta kohdekohtaisesti esitettynä.


 

Alla olevassa esimerkissä on nyt standard-huoneen yksiköt (eli huoneet 100-105) tarkasteltuna Tuotteet-välilehden takaa:

Yksikön nimeäminen ja muokkaaminen

Yksikkö voidaan siis nimetä ja sitä voidaan muokata kahdessa eri paikassa - voit siirtyä suoraan välilehdelle "Yksiköt" Moderissa, tai vaihtoehtoisesti Tuotteet-välilehdelle ja valita sieltä haluamasi yksiköt kohdekohtaisesti.


Yksittäisten yksiköiden (esim. yhden mökin tai huvilan) nimeäminen ei ole pakollista, mutta huonekategoriamyynnissä taas pakollista. Pääset nimeämään ja muokkaamaan majoituskohteesi yksiköt painamalla "Muokkaa" painiketta.



Ilmoitussähköpostit

Voit asettaa jokaiselle yksikölle (alla olevassa esimerkissä Kataja-huoneistoille) oman ilmoitussähköpostin. Tämä toiminto on esimerkiksi huolitsijoita, huoltajia, siivoojia tai vaikkapa avainpalvelua varten.



Tämä toiminto lähettää ilmoitussähköpostin, kun kohteeseen saapuu varaus tai kun se perutaan. 

Alla esimerkki saapuneesta ilmoitussähköpostista.   


Varauksen muutoksista ei mene ilmoitussähköpostia, ja varauskanavavarausten (esim. Booking.com) peruutuksista ei tällä hetkellä mene ilmoitussähköpostia. 

 


Lisätiedot

Lisätietokenttään voit lisätä jotakin kohdekohtaista infoa sisäiseen käyttöön. Tämä kenttä ei ole näkyvissä asiakkaalle, mutta näet tähän kirjoitetun tekstin kohteesi yksiköistä tai vaihtoehtoisesti Varauskalenterista. 


Ovikoodi

Tässä kohtaa voit asettaa kohdekohtaisen ovikoodin. Ovikoodin saat käyttöön ja lähetettyä asiakkaalle laittamalla ajastetun tekstiviestin päälle, jonka löydät Asiakkaat-osion alta. 


HUOM! Jos sinulla on Moderissa jokin lukitusintegraatio, tällöin sinun ei tule asettaa ovikoodia tänne. Lukitusintegraatiot luovat jokaiselle varaukselle uniikin ovikoodin. 



Aseta siis ovikoodi oikealla näkyvään kenttään ja muista painaa "Tallenna."

Sitten siirry Moderissasi osioon Asiakkaat, ja  klikkaa "Uusi ajastettu tekstiviesti" painiketta.


Tämän jälkeen aseta tekstiviestille otsikko Ovikoodi, haluamasi tuntimäärä säännön ajastukseen sekä valitse kohteet, joihin tekstiviesti lähtee. Paina Tallenna-painiketta lopuksi.


Nyt matkaaja saa ovikoodin 2 tuntia ennen saapumista kohteeseensa. 



Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article