Ajastetut viestit

Modified on Wed, 13 Nov, 2024 at 1:53 PM

Artikkelin sisältö:



Moderin Ajastetut viestit -osiossa voit luoda ja hallita sähköpostiviestejä, jotka on suunniteltu lähettämään tärkeitä tietoja ja viestejä asiakkaille automaattisesti. Näiden viestien avulla voit parantaa viestinnän sujuvuutta ja tarjota asiakkaille parhaan mahdollisen palvelukokemuksen.


Ajastestut viestit- osio löytyy Moderissa Asiakkaat-välilehdeltä:



Ajastettujen viestien avulla voit lähettää automaattisia sähköposteja matkaajille eri vaiheissa heidän varauksensa aikana. Voit esimerkiksi lähettää tervetuloviestin ennen sisäänkirjautumista, joka sisältää tärkeät saapumisohjeet ja tervetulotoivotuksen. Uloskirjautumisen jälkeen voit ajastaa kiitosviestin ja palautekyselyn, joilla keräät arvokasta palautetta palvelusi kehittämiseen.


Esimerkkejä ajastetuista viesteistä


Tervetuloa-viesti

Lähetetään ennen sisäänkirjautumista ja sisältää tärkeät saapumistiedot, kuten sisäänkirjautumisohjeet, yhteystiedot ja muita tärkeitä tietoja, jotka parantavat asiakkaan saapumiskokemusta.


Kiitos-viesti ja palautekysely

Lähetetään uloskirjautumisen jälkeen kiittämään asiakasta vierailusta ja pyytämään palautetta kokemuksesta. Tämä viesti auttaa parantamaan asiakassuhteita ja keräämään arvokasta tietoa majoituspalvelun kehittämiseen.


Ovikoodin lähetys tekstiviestillä

Ajastetut viestit -osiossa voit myös aktivoida ovikoodin lähetyksen tekstiviestinä, joka lähetetään automaattisesti ennen asiakkaan saapumista. Tämä toiminto varmistaa, että asiakkaat saavat kaikki tarvitsemansa tiedot saapumistaan varten kätevästi suoraan puhelimeensa, mikä parantaa vierailun sujuvuutta erityisesti itsepalvelukohteissa.


Ajastetun sähköpostiviestin luominen


Ajastetut sähköpostiviestit helpottavat asiakasviestintää automatisoimalla tärkeiden viestien lähetyksen eri vaiheissa varausprosessia. Seuraa alla olevia ohjeita luodaksesi ajastetun sähköpostiviestin:


Luo uusi viesti


Klikkaa plus-ikonia luodaksesi uuden ajastetun sähköpostiviestin



1. Anna viestille haluamasi nimi.


2. Valitse lähetyssääntövaihtoehto


Valitse, milloin viesti lähetetään asiakkaalle. Voit valita seuraavista vaihtoehdoista:


a. varauksen jälkeen,

b. ennen sisäänkirjautumista,

c. sisäänkirjautumisen jälkeen,

d. ennen uloskirjautumista,

e. uloskirjautumisen jälkeen.


Määrittele lähetysaika tunneissa sen mukaan, kuinka monta tuntia valitun säännön jälkeen viesti lähetetään. Esimerkiksi, jos check-in-aika on asetettu klo 15:00 ja viesti on ajastettu lähetettäväksi 3 tuntia saapumisen jälkeen, asiakas saa viestin klo 18:00 samana päivänä.


Valitse kohteet, joihin tehtyihin varauksiin viesti läheteään

Voi valita halutessasi vain tietyn tai tietyt kohteet, joille viesti lähtee tai kohdistaa saman viestin kerralla kaikkiin kohteisiisi.



Lisää viestin otsikko ja sisältö


Kirjoita sähköpostille otsikko ja täytä haluamasi viesti "Sähköpostin sisältö"-kenttään. Jos haluat lisätä viestin eri kielillä, klikkaa "Lisää kieli" -painiketta, valitse haluamasi kieli ja kirjoita viesti sekä otsikko kyseisellä kielellä.



Luo tarvittavat kieliversiot


Uuden kieliversion lisääminen


a. Klikkaa "lisää kieli"

b. Valitse oikea kieli alasvetovalikosta

c. Lisää viesti kyseisellä kielellä.





Tärkeät huomioitavat asiat ajastetuista viesteistä


a. Ei virtuaalipaketeille

Ajastettuja viestejä ei tällä hetkellä voi asettaa virtuaalipaketeille.


b. Entä jos viesti ei mene perille?

Jos viesti ei mene perille tai asiakas tekee varauksen ajastetun viestin lähetysajan jälkeen, Moder yrittää lähettää viestin uudelleen yhden kerran 12 tuntia ensimmäisen lähetysyrityksen jälkeen.



Esimerkki: Jos ajastettu viesti on asetettu lähtemään 72 tuntia ennen asiakkaan saapumista, mutta ei mene perille ensimmäisellä yrityksellä tai varaus tehdään ajalla 72–60 tuntia ennen saapumista, Moder yrittää lähettää viestin uudelleen 12 tuntia myöhemmin. Jos viesti ei mene perille toisellakaan kerralla, viesti tulee lähettää manuaalisesti.



Ajastettu tekstiviesti


Ajastettu tekstiviesti -toiminto on suunniteltu pääasiassa ovikoodin lähettämistä varten, mutta sitä voi käyttää myös tervetuloviestinä ennen asiakkaan saapumista. 

Tekstiviestin lähetyssääntö on aina asetettu lähetettäväksi ennen sisäänkirjautumista, jolloin asiakas saa tarvittavat tiedot ajoissa.


Viestipohja ja ovikoodin asetukset

Tekstiviestin pohja on standardisoitu, eikä sitä voi muokata, mutta sen sisältö on nähtävissä tekstiviestiasetuksen lopussa.


Jos kyseiselle huonetyypille on määritelty ovikoodi (Kohteet → Huoneet -kohdassa), ovikoodi poimitaan automaattisesti ja sisällytetään lähetettävään tekstiviestiin. 



Huomioitavaa ovikoodin hallinnasta


Moder ei tue automaattisesti vaihtuvia koodeja, joten jos haluat muuttaa ovikoodia, sinun tulee tehdä muutos manuaalisesti huonetyypin asetuksissa ennen viestin lähettämistä.


HUOM! Jos käytössäsi on Moderiin integroitu lukitusjärjestelmä, jokaiselle varaukselle generoituu automaattisesti oma, uniikki ovikoodi integraation kautta. Tämä koodi lähetetään tekstiviestinä asiakkaalle, kun ajastettu tekstiviesti -toiminto on aktivoitu.



Tekstiviestin lähettäjän nimi


Voit määrittää tekstiviestin lähettäjän nimen seuraavasti: 


Mene Asetukset → Toimipisteet → Tekstiviestin lähettäjän nimi. 

Lähettäjän nimi saa olla maksimissaan 11 merkkiä pitkä. Jos nimeä ei ole erikseen määritetty, Moder käyttää toimipisteen nimen ensimmäisiä 11 merkkiä lähettäjän nimenä.


Ajastettuja tekstiviestejä voidaan asettaa yksi kerrallaan, ja niiden avulla voit varmistaa, että asiakkaasi saavat oikeat tiedot, kuten ovikoodin, oikeaan aikaan ennen saapumistaan.


PIN-koodi GuestAppissa


Asiakas saa varausvahvistuksen mukana linkin henkilökohtaiseen GuestAppiin, jossa näkyy kaikki varauksen tiedot kootusti.

PIN-koodi tulee sinne näkyviin sisäänkirjausaikaan, ja on näkyvillä varauksen keston ajan. 


Joskus voi käydä niin, että tekstiviesti ei saavuta asiakasta. Tämän vuoksi suosittelemme  informoimaan asiakasta myös esimerkiksi kohteen checkin-ohjeessa että muissa ajastetuissa viesteissä, että PIN-koodi tulee näkyville myös GuestAppiin.



Ajastetut viestit -video




Videon sisältö:

  • kuinka luoda ajastettuja sähköposteja 
  • kuinka aktivoida ovikoodin lähetys tekstiviestillä (8:40)




Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article