Asetukset-osiossa pystyt muokkaamaan muun muassa yrityksen ja toimipisteen tietoja, lisäämään ja poistamaan käyttäjätunnuksia sekä lisäämään integraatioita. Asetukset-osiossa syötetään myös Paytrail- tai Stripe-tunnukset.
Verkkokaupan asetuksia (kuten toimipisteitä, varausehtoja) käsitellään tukiartikkelissa Verkkokauppa.
Artikkelin sisältö
- Asetukset koulutusvideo
- Moderin perusta - eli Asetukset
- Yritystiedot
- Käyttäjät
- Integraatiot
- Oma käyttäjätunnus
- Tuki-painike
- Kielet
- Salasanan asettaminen ja uusi käyttäjä
Asetukset koulutusvideo
Videon sisältö:
- yritys (0:40)
- toimipisteet (3:22)
- verkkokauppa (8:42)
- integraatiot (9:51)
- widgetit (11:00)
- kielet (13:44)
- lokalisaatio (14:00)
- varausehdot (14:50)
- käyttäjät (16:10)
- tietojen tuonti (19:57)
- oma käyttäjätunnus (20:08)
Moderin perusta - eli Asetukset
Yritystiedot
Yritys-sivulla pääset täyttämään yrityksen perustiedot:
- Nimi
- Y-tunnus
- Verkkosivujen osoite
- Osoitetiedot
- Puhelinnumero
- Sähköposti
Täältä tiedot tulevat suoraan näkyviin muun muassa verkkokauppasi pääsivun alaosaan, Moderissa luoduille yrityksesi laskuille sekä mm. asiakkaidesi käyttämään GuestApp-sovellukseen.
Pankkitietojen lisääminen on olennaisen tärkeää, sillä nämä tiedot siirtyvät automaattisesti manuaalilaskuihin, jotka lähetetään matkaajille.
Seuraava laskun/tilauksen juokseva numero-kohtaan voi lisätä kirjanpidon työtä helpottamaan Moderista alkavan laskutuksen ensimmäisen laskunumeron, mikäli olemassa olevia laskuja on runsaasti. (Huom! Tämän kohdan täyttäminen ei ole pakollista.)
Maksuehto-kohdassa on oletuksena 14 päivää. Mikäli yrityksellänne on käytössä tästä poikkeava maksuehto, muistathan muuttaa tämän.
Pääkäyttäjä-kohdassa oleva sähköpostiosoite tulee näkyviin seuraaviin paikkoihin:
- Verkkokauppaan
- Matkaajille lähteviin laskuihin
- Varausvahvistuksiin
Käyttäjät
Käyttäjät-kohdasta voit hallinnoida Moderin käyttäjiä sekä heidän oikeuksiaan. Voit lisätä uuden käyttäjän oikean yläkulman "Lisää käyttäjä"-painikkeen kautta. Sinulle avautuu alla oleva ikkuna:
Täytettyäsi uuden käyttäjän roolin, kyseinen käyttäjä voi mennä kirjautumissivulle tilaamaan itselleen salasanan asettamislinkin.
Käyttäjäroolit Moderissa
Käyttäjäryhmiä on tällä hetkellä viisi, joilla on kaikilla erilaiset oikeudet Moderissa:
1. Pääkäyttäjällä on nimensä mukaisesti pääkäyttäjän oikeudet ja hän näkee kaikki Moderin osiot sekä voi tehdä muokkauksia kaikissa osioissa.
2. Front Desk -käyttäjällä (values.frontdesk) ovat kaikki operoinnin kannalta kriittiset toiminnot edelleen mahdollisia, mutta pääsyä ei ole seuraaviin osioihin tai asetuksiin:
- Hinnoittelu
- Asetukset
- Kohteet ja tuotteet
- Asiakkaat ja ajastetut viestit
3. Siivous -käyttäjällä on oikeudet nähdä ainoastaan Toiminnanohjaus-osio, joka on siivoojan työn kannalta olennainen osa-alue. Käyttäjä ei näe asiakkaiden nimiä, varausten hinta, eikä pysty avaamaan varausten esikatseluikkunaa.
4. Avainpalvelu -käyttäjä pääsee tarkastelemaan Toiminnanohjaus-osion lisäksi Varauslistaa.
Käyttäjä näkee asiakkaiden nimet, mutta ei varausten hintaa. Käyttäjä voi avata varauksen esikatseluikkunan josta näkee muun muassa varauksen lisäpalvelut, ja kirjata asiakkaan sisään ja ulos.
5. Kohteen omistaja -käyttäjä koskee välitysmyyntiä tekeviä asiakkaitamme. Käyttäjä näkee välitysmyyntiominaisuudessa hänen käyttäjätunnukselleen määriteltyjen majoituskohteiden varaustilanteen sekä itse tekemänsä varaukset. Käyttäjä näkee varausten hinnat, mutta ei asiakkaiden nimiä GDPR-säännösten vuoksi. Käyttäjä näkee myös omien kohteidensa välitysmyyntiraportin.
Integraatiot
Integraatiot-kohdasta hallinnoidaan Moderin eri integraatioita myyntikanavien, Paytrailin ja Stripen sekä eri lukitusjärjestelmien suuntaan. Beds24 on integraatiokanavamme myyntikanavien suuntaan ja tätä hallinnoidaan pääasiassa Moderin kautta.
Ota yhteyttä tukipalveluumme sähköpostitse, mikäli tahdot avata jonkin integraation.
Paytrail
Sen sijaan maksuliikenteen aktivoimisen kannalta on olennaisen tärkeää syöttää omat kauppiastunnukset Paytrail-välilehdelle. Mikäli teillä ei vielä ole Paytrail -tunnuksia, voimme tilata ne Moderin kautta teille, jonka jälkeen voitte syöttää tunnukset itse Moderiin. Mikäli teillä on jo Paytrail-tunnukset, olettehan yhteydessä Paytrailin asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@paytrail.com) ja pyydätte heitä siirtämään tunnukset Moder Oy:n tilin alle Moderin sopimushinnalla.
Huomioithan että jos klikkaa pelkkää "test"-nappulaa ja saat kuittauksen ok, se ei tarkoita että Paytrail on vielä toiminnassa. Eli Paytrail sopimus täytyy olla allekirjoitettu, ja yhteys avattu myös Paytrailin puolelta.
Stripe
Jos haluatte ottaa Stripen käyttöön, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme (support@moder.fi) ja toimitamme teille linkin jonka kautta saatte luotua tilin. Kun näette Stripen päässä että tili on valmis, käytte syöttämässä Moderin asetukset ja integraatiot-osiossa Stripe Account ID:n. Jos teillä on Stripe käytössä jo jossakin toisessa verkkokaupassa, sitä account ID:tä ei voi lisätä Moderiin.
Oma käyttäjätunnus
Täältä pääset tarkastelemaan omaa käyttäjätunnustasi sekä vaihtamaan yritykseltä toiselle, mikäli sinulla on pääsy useampaan yritykseen Moderissa.
Yrityksen vaihtaminen tapahtuu alasvetovalikosta Valitse yritys-kohdasta.
Klikkaa alasvetovalikkoa, valitse haluamasi yritys ja paina Tallenna.
Tuki-painike
Tuki-nappulan kautta pääset suoraan Moderin tukisivustolle, josta löytyy paljon kattavia ohjeita Moderilla operointiin.
Kielet
Täältä pääset valitsemaan kielen, jolla haluat operoida Moderissa. Kielivalinnat ovat tällä hetkellä suomi ja englanti. Kieltä pystyy vaihtamaan tarpeen mukaan milloin tahansa. Tämä kielivalinta ei vaikuta siihen, millä kielellä matkaajat näkevät yrityksesi verkkokaupan.
Salasanan asettaminen ja uusi käyttäjä
Moderissa ei tarvitse asettaa salasanaa uudelle käyttäjälle, vaan käyttäjä pääsee asettamaan salasanan itse.
Ohjeista käyttäjää menemään Moderin sisäänkirjautumissivulle app.moder.fi/login ja valitsemaan sieltä ensimmäisellä kerralla kohdan "Unohditko salasanasi?". Käyttäjä pääsee tällöin sähköpostiin saadun linkin kautta asettamaan itselleen salasanan.
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article