Lukitusintegraatio - Rollock-ohjeet

Modified on Tue, 8 Oct, 2024 at 12:43 PM

SMS-viestit


Jotta Moder alkaa lähettämään asiakkaille ovikoodeja tekstiviestillä automaattisesti, tulee Moderiin asettaa päälle Ajastettu tekstiviestin lähetys. Voit asettaa tekstaritoiminnon päälle menemällä Moderissa Asiakkaat --> Ajastetut viestit-osioon. Tekstiviestin asetus on demonstroitu vielä tarkemmin tässä videossa


Lisäksi PIN-koodin voi lähettää SMS-viesteissä muokkausnäkymän napista:



Jos olet asettanut huoneelle PIN-koodin, ja otat käyttöösi lukitusintegraation - lukitusjärjestelmästä luotu PIN-koodi korvaa aina huoneelle asetetun PIN-koodin ja näkyy varauksella. 


Ovikoodi on tekstiviestin lisäksi näkyvillä asiakkaan GuestAppissa kun check-in aika on alkanut. 


Rollockin oven avaustoiminto


Rollockilla on lisäksi mahdollisuus avata ovi etäavausnapilla. Avausnappi muodostuu Guestappiin jos Rollockin asetuksissa on käytetty valintaa "käytä lukon sarjanumeroita". Jos käytetään valintaa "käytä lukkoryhmiä", avaustoimintoa ei voi käyttää koska se on aina kytketty yhteen tiettyyn lukkoon.



Vaikka käytössäsi on "avaa ovi"-nappula, myös pin-koodi muodostuu varaukselle, ja näkyy lisäksi asiakkaan GuestAppissa. Kirjoitathan esimerkiksi kohteen check in-ohjeisiin, kuinka asiakas avaa oven. 


Varauksen keston muutos samassa huoneessa (alkuaika tai loppuaika)


Jos varauksen kestoa muutetaan, päivittyy lukitusjärjestelmään varauksen muuttunut kesto ja PIN-koodi säilyy samana.


Varauksen siirto toiseen huoneeseen


Jos varaus siirretään toiseen huoneeseen - varaus poistetaan lukitusjärjestelmästä, jolloin PIN-koodi myös poistuu varaukselta.

HUOM - tällä hetkellä varaus pitää avata Moderissa ja tallentaa uudestaan uudessa huoneessa, jolloin uusi PIN-koodi haetaan varaukselle.



Check-in tai check-out aikojen muuttaminen


Jos jo luotuun varaukseen halutaan muuttaa check-in tai check-out ajat, varaus täytyy ensin avata -> tallentaa haluttu muutos aikoihin -> tallentaa varaus, jolloin tiedot päivittyvät lukkoon. 



Huomioithan että ovikoodit toimivat check-in ja check-out aikojen perusteella, joten jos asiakkaanne saapuu esimerkiksi kello 11.00, mutta teidän check-in aika on kello 12.00, ovikoodi ei toimi ennen kello 12.00, ellette muokkaa check-in aikaa ylläolevan ohjeen mukaan. 

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article