Moderista ei voi suoraan tehdä maksunpalautusta asiakkaalle.
Mikäli hyvitettävä summa on maksettu alunperin verkkokaupan eli Paytrailin kautta, tulee mahdollinen hyvitys tai osahyvitys tehdä Paytrailin kauppiaspaneelin kautta. Sama pätee Stripeen.
MAKSUNPALAUTUS PAYTRAILIN KAUTTA
- Kirjaudu sisään omaan kauppiaspaneeliisi: https://www.paytrail.com/kirjaudu-sisaan#kirjaudu-sisaan
- Kirjaudu sisään uuteen kauppiaspaneeliin
- Kirjaudu sisään uuteen kauppiaspaneeliin
- Etsi kauppiaspaneelin sisältä maksu, jolle haluat luoda palautuksen ("Maksut" -osiosta).
- Klikkaa "Luo palautus" -nappia, tarkista kaikki tiedot ja hyväksy palautus.
Lisätietoja sekä ohjevideon pääset katsomaan Paytrailin sivuilta: https://support.paytrail.com/hc/fi/articles/4413022090641--Maksujen-palauttaminen-palautusten-seuraaminen-ja-palautusten-peruminen-videot-
HYVITYSLASKUN TEKEMINEN MODERISSA
Jotta asiakkaalle tehty maksunpalautus korjaantuu kirjanpitoa varten myös Moderiin, tulee palautuksesta tehdä vielä erikseen hyvityslasku Moderissa.
- Mene varaukselle, jonka maksu on hyvitetty
- Klikkaa olemassa olevaa laskua ja "luo hyvityslasku"
- Ota täppä pois kohdasta "Maksulinkki" (jottei järjestelmä lähetä maksulinkkiä asiakkaalle). Tallenna lasku.
- Hyvityslaskupohjalle muodostuu kaikki alkuperäisen laskun rivit automaattisesti miinusmerkkisenä. Tallenna laskuna.
Ehditkö jo perua varauksen ennen hyvityslaskun tekemistä?
Jos varaus on jo peruttu ennen hyvityksen tekemistä,
-> Voit palauttaa majoitusvarauksen takaisin voimaan klikkaamalla "Palauta peruttu varaus"
-> Mene Laskut-osioon, etsi oikea lasku ja voit tehdä hyvityksen edellä kuvatulla tavalla myös sieltä
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article